Selasa, 25 Ogos 2009

Terkini: Iklan Jawatan Kosong sebagai Tukang Sebat Syariah!



Hukuman ditangguh hingga ada tukang sebat syariah


Ogos 25, 09 8:19pm

Hukuman sebat terhadap model sambilan Kartika Sari Dewi Shukarno kerana kesalahan minum arak akan ditangguhkan sehingga Kementerian Dalam Negeri mempunyai kepakaran untuk melaksanakan hukuman itu mengikut undang-undang syariah, kata Menterinya, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein.

Beliau berkata, Jabatan Penjara tidak mempunyai tukang sebat yang berkemahiran untuk melaksanakan hukuman mengikut cara dan kaedah syariah.

"Saya kena akui kita tak ada pengalaman dalam kes ini. Dari segi tanggungjawab saya difahamkan bahawa di bawah akta negara, kita (KDN) dipertanggungjawabkan tapi tak mungkin akan saya benarkan kita laksanakan hukuman itu sekiranya tidak mempunyai kemahiran, kepakaran dan tidak ikut hukum dan cara yang ditetapkan," katanya.

Beliau memberitahu pemberita di Putrajaya hari ini selepas mempengerusikan mesyuarat kepimpinan petunjuk bidang keberhasilan utama negara di ibu pejabat kementerian berkenaan hari ini. BERNAMA

Nota: Mana-mana graduan syariah yang memiliki kelayakan, kemahiran atau kepakaran sebagai tukang sebat digalakkan memohon kepada Jabatan Penjara supaya hukuman kepada Kartika dapat disegerakan..Keutamaan diberikan kepada yang berpengalaman..huhu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan