Rabu, 4 Januari 2012

Menulis, menulis dan menulis...

Salam Urdun Awwalan,

1. Sudah 4 bulan saya membiarkan blog ini sepi tanpa post terbaru. Perkembangan yang sangat tidak bagus untuk seorang pelajar seperti saya. Menulis bermakna berfikir dan menganalisa, berfikir bermakna perlu bahan-bahan untuk dianalisa, bermakna juga perlu banyakkan pembacaan. Sudah lama tidak menulis mungkinkah bermakna sudah lama tidak membaca dan berfikir. Oh, saya tidak boleh membenarkan blog ini bersawang kembali.

2. Permulaan saya menulis blog, saya memasang niat supaya blog ini boleh menjadi salah satu medan saya menyebarkan dakwah, salah satu usaha saya untuk Islam. Permulaan tahun Islam 1433H, harus saya menagmbil kesempatan untuk mentajdid kembali niat dan azam. memberi sumbangan dalam penulisan sekurang-kurangnya tiga kali seminggu. Mampukah?

3. Menulis, menulis dan menulis. Terlalu lama tidak menulis menyebabkan tangan menjadi kaku menaip. Bukan disebabkan tiada isu, tetapi kegagalan fokus menyebabkan entry yang ingin dipost disimpan sahaja di dalam draft. Perlu mencontohi para ulama yang terdahulu tidak pernah jemu menulis untuk tatapan ummat.

4. Doakan saya terus kembali mengupdate blog ini.(^_^)..


Tiada ulasan:

Catat Komen