Sabtu, 30 Mei 2009

Selamat Pengantin Baru

"Dan di antara tanda-tanda yang membuktikan kekuasaannya dan rahmatNya, bahawa Dia menciptakan untuk kamu (wahai kaum lelaki), isteri-isteri dari jenis kamu sendiri, supaya kamu bersenang hati dan hidup mesra dengannya dan dijadikanNya di antara kamu (suami isteri) perasaan kasih sayang dan belas kasihan. Sesungguhnya yang demikian itu mengandungi keterangan-keterangan (yang menimbulkan kesedaran) bagi orang-orang yang berfikir"
(Ar-rum:21)

Bermula sahaja musim cuti persekolahan berpusu-pusu kad jemputan walimah sampai. Hari ini dan esok sahaja sudah dapat 3 jemputan ke walimah..

Tahniah kepada sahabat-sahabat yang baru dan akan mendirikan rumah tangga. Alhamdulillah kerana sudah sempurna separuh tuntutan agama. Kalian sudah melangkah ke fasa bait muslim setelah melepasi fasa pembinaan fardu muslim. Mudah-mudahan bahtera kalian dipenuhi mawaddah dan rahmah. Terutama di akhir zaman yang menyaksikan institusi keluarga menghadapi serangan yang sangat dahsyat disegenap penjuru. Jadikan keluarga kalian 'role model' yang terbaik di saat masyarakat mencari-cari 'role model' keluarga muslim yang benar-benar menjadikan Islam sebagai cara hidup.




SELAMAT PENGANTIN BARU



Aini & Arifin
(sahabat USM)
30 Mei 2009
K.Huda & Azli
(sahabat exKias)
31 Mei 2009
K.Yati Abdullah & Zali Ibni Abu Jalal
(sahabat exDq)
31 Mei 2009
K.ma wahida & Us Hafizuddin Kassim
(sahabat KIAS)
4 Jun 2009
K.siti Mardiana & Khairul Anwar bin Ahmad
(sahabat Kias)
4 Jun 2009



Barakallahu fikum ajma'in...



Nota: Walaupun 3 jemputan dapat, satu pun tidak berkesempatan untuk hadir. Apa pun, doa saya mengiringi kalian semua..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan